La 40ª edició del Premi Relat Breu de Coca-Cola ja té guanyadora

  • Jenna Alós Heredia, de l’Institut de Terrassa, ha estat la guanyadora d’aquesta edició del concurs
  • L’entrega de premis s’ha celebrat al Palau Robert de Barcelona i ha comptat amb la presència de la Consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz i la Presidenta de l’Associació d’Editors en Llengua Catalana, Montse Ayats
  • L’acte ha servit per posar en valor la situació de la lectura i l’escriptura en llengua catalana entre els joves. Aquesta industria va facturar més de 40 milions d’euros el 2015

 

Barcelona, 13 de juny 2017. Coca-Cola ha celebrat avui la final del 40è aniversari del Premi Relat Breu de Catalunya en la qual s’ha desvetllat el guanyador del concurs. L’edició d’enguany ha premiat a Jenna Alós Heredia, de l’Institut de Terrassa. Aquest 40 aniversari del concurs ha reunit un total de 1.912 estudiants de 364 escoles de tota Catalunya. De tots aquests participants, únicament 18 han passat a la final celebrada avui.

L’acte, celebrat al Palau Robert de Barcelona, ha comptat amb la presència de la Consellera d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Meritxell Ruiz, de la Presidenta de l’Associació d’Editors en Llengua Catalana, Montse Ayats i de la Gerent de Comunicació de l’Àrea Est de Coca-Cola European Partners, Marta Bofill.

A banda de realitzar l’entrega de premis, durant l’esdeveniment s’ha parlat sobre la importància d’animar als joves a aficionar-se a la lectura i l’escriptura. En aquest sentit, Montse Ayats afirma que “des de l’Associació d’Editors en Llengua Catalana, treballem cada dia per a que existeixi una oferta editorial rica i diversa aconseguint que en el nostre país es publiquin al voltant de 2.700 títols en llengua catalana cada any”. D’altra banda, Marta Bofill ha destacat que “un dels principals valors de Coca-Cola es la proximitat amb la cultura i la seva aposta pels beneficis que la lectura i l’escriptura aporten als joves”.

Un jurat de molta categoria

Els responsables d’avaluar els treballs finalistes i escollir el guanyador final han estat els membres d’un jurat professional del món de la cultura i la llengua, format per Pere Mayans Balcells, cap del Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístic, Josep Moragues, d’Òmnium Cultural, Isabel Clara Simó, escriptora, periodista i política, Vicent Sanchís, director de TV3, Màrius Serra, escriptor i periodista, Josep Lluís Carod Rovida, ex vicepresident de la Generalitat de Catalunya, Joaquim Arenas, professor y pedagog, Salvador Oliva, poeta i professor i Care Santos, escriptora.

També cal destacar la tasca realitzada pel jurat territorial que va ser l’encarregat de definir els 54 finalistes premiats durant la jornada celebrada a Port Aventura el passat 3 de juny. En aquest cas, el jurat estava format per l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, la filòloga i política Carme Vidal Huguet, la inspectora d’educació y Presidenta d’Òmnium Cultural de Tarragona, Rosa Maria Codines Farre, el professor, periodista i escriptor Francesc-Marc Álvaro Vidal, el catedràtic d’història de la Universitat de Girona, Joaquim Nadal, el periodista Miquel Riera i el responsable de comunicació de la Diputació de Girona, Oriol Torrellas.

Un dels concursos literaris més importants de Catalunya

Coca-Cola European Partners organitza aquest concurs des de l’any 1977 conjuntament amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, fet que li ha permès consolidar-se, al llarg dels anys, com a un dels concursos literaris més importants de Catalunya. El concurs és anual i es celebra amb la finalitat de promoure l’escriptura creativa i la lectura en català entre els joves alumnes de les escoles catalanes d’una forma pràctica i divertida.

La literatura infantil, un motor per a la indústria del llibre en català

Segons dades de l’Associació d’Editors en Llengua Catalana, la industria del llibre per a joves (infantil i juvenil) va facturar el 2015 un total de 40,24 milions d’euros. Aquest segment va produir el 23,8% del total de llibres en català, amb més de 2.700 títols, 300 dels qualls van ser traduccions d’obres en altres llengües. “La literatura infantil i juvenil gaudeix actualment de bona salut i sense cap dubte és un important motor per a la industria del llibre en català”, ha afirmat Montse Ayats.

 


Sobre Coca-Cola European Partners

Coca-Cola European Partners plc (CCEP) és una companyia líder a Europa al sector de gran consum que produeix, distribueix i comercialitza una amplia gama de begudes no alcohòliques, i és la major embotelladora independent de coca-Cola al món per ingressos.

Coca-Cola European Partners dóna servei a una població de més de 300 milions de persones a 13 països d’Europa Occidental que inclou Espanya, Andorra, Portugal, Alemanya, Bèlgica, França, Gran Bretanya, Holanda, Luxemburg, Mònaco, Noruega, Islàndia i Suècia. La companyia cotitza a les borses d’Euronext Àmsterdam, Nova York, Euronext Londres i a les borses espanyoles amb el ticker “CCE”.

Espanya, Portugal i Andorra es converteixen en la divisió ibèrica de la nova embotelladora, amb una plantilla de més de 4.400 empleats, 400.000 clients i un total de 141 milions de consumidors, dels quals 84 milions són turistes.

La divisió ibèrica de CCEP comercialitza 18 marques diferents amb 87 productes i 280 referències. Compta amb vuit fàbriques de refrescos i cinc fonts d’aigua mineral natural.

Coca-Cola i la divisió ibèrica de CCEP col·laboren activament en la promoció cultural i el recolzament als nous talents en tots els àmbits artístics, amb especial atenció a la música, a través de l’organització de circuits de concerts per tota la geografia espanyola i col·laborant amb els principals festivals. Els Premis Buero per la promoció del teatre juvenil o el Concurs de Joves Talents – Premi Relat Curt formen part de les iniciatives culturals desenvolupades cada any.

 

(314 Posts)